بدهکاری بزرگ برای شرکت بوئینگ

بدهکاری بزرگ برای شرکت بوئینگ
بوئینگ به دنبال جذب ۳۵ میلیارد دلار برای افزایش بودجه خود است.
کد خبر : ۱۶۷۶۴۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، بوئینگ اعلام کرد که قصد دارد با انتشار بدهی یا سهام جدید تا سقف ۲۵ میلیارد دلار جذب کند.


شرکت آمریکایی بوئینگ اعلام کرد که قصد دارد تا ۲۵ میلیارد دلار سرمایه جدید را علاوه بر انعقاد قرارداد تسهیلات اعتباری به ارزش ۱۰ میلیارد دلار افزایش دهد.

به گزارش فایننشال تایمز، این اقدام در تلاش برای تقویت بودجه شرکت با توجه به اعتصاب بزرگ با حضور ۳۳۰۰۰ کارگر اتحادیه بین‌المللی ماشین‌کاران و کارگران هوافضا است که منجر به توقف تولید در کارخانه‌های این شرکت در ایالت واشنگتن شد..

بوئینگ گفت که قصد دارد تا ۲۵ میلیارد دلار از طریق انتشار اوراق قرضه یا سهام جدید جمع آوری کند، و اشاره کرد که این مرحله با هدف ارائه "انعطاف پذیری" لازم برای دستیابی به انواع گزینه‌های تامین مالی در صورت نیاز در طول یک دوره طولانی ۳ ساله است..


کلی اوربرگ مدیر عامل جدید گفت که "بازیابی شرکت مستلزم اتخاذ تصمیمات دشوار است"
این شرکت تایید کرد که هنوز هیچ وجهی از تسهیلات اعتباری جدید برداشت نکرده است. این حرکت‌ها در زمانی انجام می‌شود که این شرکت با احتمال کاهش رتبه اوراق قرضه خود به سطح "ناخواسته" توسط آژانس رتبه بندی اعتباری استاندارد اند پورز مواجه است.

اعتصاب کارگری در ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۴ آغاز شد و خطوط تولید هواپیما‌های بوئینگ از جمله پرفروش‌ترین مدل ۷۳۷ MAX را متوقف کرد. تحلیلگرانی که فایننشال تایمز با آن‌ها صحبت کرده است بر این باورند که بوئینگ برای حفظ رتبه اعتباری خود در درجه سرمایه گذاری باید حداقل ۱۰ میلیارد دلار سرمایه جذب کند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر